Michał Streer i Karolina Szulęcka-Streer (Peugeot 208 Rally4) mogą cieszyć się z upragnionego zwycięstwa podczas wyjątkowego rajdu, jakim jest Memoriał J. Kuliga i M. Bublewicza. Zdominowali swoją klasę i wygrali 8 z 10 odcinków specjalnych.
Michał Streer, utytułowany kierowca rajdowy, licencjonowany instruktor techniki jazdy. Prowadzi szkołę Streer Driving Academy, w której szkoli właścicieli sportowych samochodów jak jeździć dynamicznie ale bezpiecznie. Udział w 7. Rajdzie Memoriał J. Kuliga i M. Bublewicza w 2023 był jego powrotem do rajdówki po 9 latach przerwy.
Od 2001 roku ścigał się w rajdach w ramach Pucharu oraz Mistrzostw Polski. Udało mu się wywalczyć kilkadziesiąt pucharów, z których najważniejsze to tytuł V-ce Mistrza Polski w Pucharze Peugeot oraz zdobywać 1 miejsce w swojej klasie w Rajdzie Polski, również gdy był eliminacją Mistrzostw Świata (WRC).
Karolina Szulęcka- Streer, pilotka rajdowa debiutantka, od lat związana z motoryzacją. Zawodowo dyrektor marketingu salonów Ferrari, Maserati, Pagani, Bugatti, Koenigsegg oraz konceptu La Squadra w Katowicach. Licencję rajdową uzyskała na miesiąc przed samym Rajdem.
Karolina i Michał odkąd się poznali, startują systematycznie w rajdowych imprezach towarzyskich – Rajd Żubrów, który co roku odbywa się w Zakopanem w okolicy października lub jako samochód funkcyjny między innymi podczas Rajdu Memoriał J. Kuliga oraz M. Bublewicza. W tym roku, pół roku po ślubie, postanowili wystartować w rajdzie jako załoga rajdówki.
Zdecydowali się na samochód, Peugeot 208 Rally4, 1020 kg wagi, 230 KM, napęd na przód. W swojej, 2 klasie, walczyli z 16 innymi załogami na łącznie 24 załogi z napędem na jedną oś przy łącznej ilości 44 załóg startujących w Rajdzie.
Najciekawszy OS?
Michał: Chyba OS Brzegi gdyż był najbardziej nieprzewidywalny, sporo cięć, szutrowy łącznik no i był najdłuższy.
Karolina: Generalnie każdy z OS był inny i ciekawy, jednak dla mnie najlepszym ze wszystkich okazały się Brzegi. Bałam się ich, bo wydawały mi się najtrudniejsze technicznie i najszybsze, przy bardzo różnych przyczepnościach podłoża….niemniej jak widać po wynikach, Michał poradził sobie z nimi znakomicie.
Największe zaskoczenie rajdu?
Karolina: Hmmm…to jak pojechaliśmy. Po pierwszym OS byłam w szoku jak świetnie nam się współgrało w rajdówce. Nie mieliśmy żadnych założeń oraz oczekiwań, zapisując się na rajd. Niemniej już po zakończeniu rajdu bardzo dużo ludzi gratulowało nam jakości przejazdów – efektownych a jednocześnie bardzo szybkich odcinków specjalnych. Jestem po prostu bardzo dumna z Michała i z siebie😊 to był mój debiut w roli pilota i chyba poradziłam sobie całkiem dobrze.
Michał: Karolina dała radę, jakby startowała już któryś raz 😊 no i nie myślałem, że ta edycja będzie aż tak wymagająca
Jak oceniasz wybór samochodu?
Karolina: Mieliśmy spory dylemat na początku, ale mi najbliżej było do Peugeot 208 Rally4. Byłam pewna, że ośką będzie nam się najlepiej jechało.
Michał: 208 Rally 4 okazał się świetnym wyborem, były przymiarki do mocniejszych samochodów, ale finalnie bardzo się cieszę, że padło na samochód z RallyLab. Świetnie prowadzący się Peugeot zrobił na mnie ogromne wrażenie pod katem trakcyjnym i zawieszenia. Mieliśmy super sprzęt oraz świetne opony Pirelli.
Chcielibyśmy podkreślić i w tym miejscu podziękować naszym sponsorom (Iteo, Noble Place oraz Pirelli Polska) i wszystkim znajomym, którzy na odwiedzili w parku serwisowym oraz obcym osobom, które na trasie kibicowały naszej załodze.
Comments