Choć początek był ciężki, to finalnie Inter Europol Competition wygrał w klasie LMP2 i wrócił do walki o mistrzowski tytuł! To pierwsza wygrana w Asian Le Mans Series

Pierwsze okrążenie czterogodzinnego wyścigu nie zwiastowało tak pozytywnego finiszu. Charles Crews robił wszystko, co w jego mocy, zajmując pole position w drugiej rundzie mistrzostw w tę niedzielę (12 lutego) z przewagą pół sekundy w #43 Inter Europol Competition Oreca, ale później obrócił się na torze, jednocześnie starając się odzyskać prowadzenie, lecz mógł tylko patrzeć jak spada na sam koniec stawki.

Od tego momentu załoga nr 43, Charles i jego koledzy z zespołu, Christian Bogle i Nolan Siegel, byli bezbłędni, ruszając na ostatnie miejsce, aby odnieść zwycięstwo z przewagą 18 sekund. Każdy członek stale powiększającej się polskiej kadry może być dumny z dzisiejszego osiągnięcia, pierwszego zwycięstwa LMP2 dla trzech kierowców w debiutanckim weekendzie wyścigowym.

W pierwszym wyścigu w sobotę Charles prowadził, ale nie przyniosło to skutku, ponieważ awaria lewej tylnej piasty i tak doprowadziła do wycofania się. Niedziela była resetem, a Charles świetnie wystartował, aby utrzymać przewagę przez kilka pierwszych okrążeń, zanim został wyprzedzony przez United nr 23. Walczył, lecz jak sam przyznał, sytuacja była wymagająca i obrócił się. Gdy reszta stawki przejechała obok niego, Charles wrócił jako ostatni na tor.

Odchodząc od strategii z początku wyścigu, był w stanie przebić się przez konkurentów GT i LMP3, ponownie dołączając do czołowej grupy LMP2 i, co najważniejsze, zrobił to pierwszym okrążeniu. Brak strategii pod względem pit stopów oznaczał, że Charles, a następnie Christian zajmowali miejsca od trzeciego do szóstego. W miarę postępu wyścigu, z różnymi żółtymi flagami na pełnym torze i innymi incydentami, poprawiało się tempo numeru 43, z Christianem, który zajął uzasadnione trzecie miejsce, a następnie drugie po zakończeniu swoich przejazdów.

Inter Europol Competition wygrywa w klasie LMP2 w Asian Le Mans Series

Nolan wskoczył i natychmiast zbliżał się do drugiego miejsca, zyskując pozycję, gdy wyjechał samochód bezpieczeństwa. To sprawiło, że wiodący DKR nr 3 znalazł się w zasięgu w ostatniej godzinie, zmniejszając margines z ponad 30 sekund do siedmiu. Pokazując swoją niesamowitą prędkość w swoim debiucie w LMP2, 18-latek zmniejszył dystans do Charliego Eastwooda, zaatakował i objął prowadzenie. Wyprzedzając rywala o 18 sekund w krótkim czasie, przekroczył flagę w szachownicę jako pierwszy, aby odnotować bardzo pamiętne zwycięstwo dla zespołu.

Dla Charlesa, Christiana i Nolana to niezapomniany weekend debiutu w LMP2, dla zespołu jest to również bardzo ważny wynik wyścigu.

Załoga LMP3 zespołu miała ciężej w Dubaju, ale to nie znaczy, że ich występ należy pominąć. Samochód z numerem 53, prowadzony przez Miguela Cristóvão, czasami prowadził w stawce i zajmował solidne drugie miejsce w dzisiejszym wyścigu, zanim usterka mechaniczna zakończyła dzień przedwcześnie. Podobnie numer 73 świecił w sobotę, zajmując dobre piąte miejsce.

Zdobywszy 27 punktów w Dubaju, zajmując trzecie miejsce w mistrzostwach Asian Le Mans Series LMP2, zespół zostaje dziś do późna, aby przeprowadzić się do Abu Zabi na dwie rundy Asian Le Mans Series. Wracając do polowania na tytuł LMP2, nie możemy się doczekać środowego dnia testów!

Jestem bardzo wdzięczny za pierwszą wygraną w klasie LMP2 dla Inter Europol Competition. Jest to tym bardziej wyjątkowe, że w samochodzie jest trzech debiutantów, walczących i wygrywających. To przywraca nas z powrotem do wyścigu o mistrzostwo, myślę, że tylko dziesięć punktów za nami i jestem dumny z kierowców i całego zespołu Inter Europol Competition. Zespół – wszyscy – działali idealnie. – mówi Sascha Fassbender, szef zespołu

Źródło: materiały prasowe zespołu


Podobają Ci się tworzone przez nas treści? 🤔
Możesz się odwdzięczyć, stawiając nam wirtualną kawę! ☕


Postaw mi kawę na buycoffee.to

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *