Lista startowa zespołów na sezon WEC 2024 nie jest już tajemnicą. Oficjalnie potwierdzono również Kubicę w trzecim Ferrari klasy Hypercar.

Długodystansowe Mistrzostwa Świata przeżywają obecnie prawdziwy boom popularności i nie bez powodu. Klasa Hypercar z homologacjami Le Mans Hypercar oraz Le Mans Daytona hybrid okazała się strzałem w dziesiątkę, przyciągając ogrom nowych producentów. Już w sezonie 2023 obserwowaliśmy naprawdę różnorodną stawkę w najwyższej klasie, a przyszły sezon zapowiada się jeszcze ciekawiej. 2024 przyniesie również przetasowania w niższych klasach. Homologacja GTE całkowicie przechodzi na emeryturę, a w jej miejsce wchodzi znacznie popularniejsze i tańsze GT3. Obecność klasy LMP2, w której od lat obserwowaliśmy najbardziej zaciętą walkę, zostaje ograniczona jedynie do występu w Le Mans. Wynika to z ogromnego zainteresowania pozostałymi dwiema klasami WEC.

Inter Europol Competition

Ostatecznie na liście znajdziemy 19 Hypercarów oraz 18 aut LMGT3. Do producentów najwyższej klasy dołączają BMW, Alpine, Lamborghini oraz Isotta Fraschini, a dodatkowe samochody wystawią Hertz Team Jota oraz Ferrari. Nas Polaków najbardziej interesować będzie oczywiście to trzecie 499P z numerem #83, za którego sterami zasiądzie Robert Kubica. Hypercary utracą jednak na sezon 2024 dwóch underdogów, a mianowicie startującego niemal od początku wprowadzenia klasy Glickenhausa oraz debiutującego w tym roku Vanwalla.

Glickenhaus

Homologacja GT3 umożliwia z kolei na tak ogromne zróżnicowanie stawki, że włodarze WEC zdecydowali się na wprowadzenie ograniczeń. Pierwszeństwo otrzymują bowiem producenci, których pojazdy startują również w klasie Hypercar, a liczba samochodów ograniczona jest do dwóch na markę. Swoje zaangażowanie w GT przedłużają tacy producenci jak Aston Martin, Ferrari, Porsche czy Corvette. Z nowych bądź powracających producentów dostaniemy z kolei BMW, McLarena, Forda, Lexusa czy Lamborghini.

DTM 2022

Sama liczba zgłoszeń zarówno w klasie Hypercar, jak i LMGT3 podkreśla ciągły rozwój FIA WEC. Chciałbym skorzystać z tej chwili, aby podziękować wszystkim naszym producentom i zespołom za obdarzenie nas zaufaniem. Lista zgłoszeń obejmująca 19 Hypercarów i 18 zgłoszeń LMGT3 reprezentujących 14 różnych producentów naprawdę odzwierciedla złotą erę wyścigów długodystansowych, którą obecnie doświadczamy. Rywalizacja na torze w przyszłym sezonie będzie niezwykła, a jeszcze bardziej ekscytujące jest to, że poszerzamy nasz kalendarz do ośmiu wyścigów, aby jeszcze więcej fanów mogło cieszyć się akcją.

Frédéric Lequien, Dyrektor generalny FIA ​​World Endurance Championship

Lista kierowców na tak wczesnym etapie daleka jest oczywiście od zapełnienia, jednak już teraz jest w niej gęsto od przeróżnych nazwisk związanych wcześniej nie tylko z WEC, ale i innych prestiżowych serii. W tabeli brakuje jednak pojedynczych nazwisk potwierdzonych przez poszczególne zespoły. Wśród nich znajduje się między innymi znani z F1 Daniił Kvyat i Romain Grosjean, którzy wystartują w Hypercarze Lamborghini.

FIA WEC

Foto. materiały prasowe serii, Maksymilian Kender


Podobają Ci się tworzone przez nas treści? 🤔
Możesz się odwdzięczyć, stawiając nam wirtualną kawę! ☕


Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *