Już za chwilę rozpocznie się pełny emocji i akcji sezon 2023 w MotoGP. Jakie zmiany nas czekają? Kto przystąpi do rywalizacji? Oto kilka nowości w nadchodzących zmaganiach!
Bastianini i Bagnaia w Ducati
Najbardziej gorącym tematem jest zmiana wśród kierowców, a konkretnie dołączenie Enea Bastianini do zespołu Ducati Lenovo Team, gdzie drugim kierowcą będzie aktualny mistrz świata, Francesco Bagnaia. Ta dwójka stoczyła już kilka niesamowitych pojedynków, a teraz dzielą garaż… czy to początek wielkiej rywalizacji na najwyższym stopniu?
W zespole Prima Pramac Racing, Jorge Martin może udowodnić, że przegapił walkę z Bastianinim o to właśnie miejsce, a pozostali w zespole Ducati będą chcieli podzielić się łupami. Tymczasem Alex Marquez przyjeżdża na motocyklach Ducati z Gresini i będzie ciekawym elementem rywalizacji. Trofea nie rosną na drzewach, a AM73 ma ich kilka.
Wyrównanie mocy
W 2023 roku głównym tematem rozmów jest silnik Yamahy. Czy uda im się znaleźć równowagę między nieco większą prędkością maksymalną a zachowaniem zwrotności rzędowej czwórki? Na kartach czasu podczas Shakedown znaki wyglądały dobrze pod względem przyrostu prędkości maksymalnej.
Na przykład Quartararo głośno mówił o potrzebie znalezienia tej mocy, więc czekamy na jego komentarze. Jego kolega z zespołu Monster Energy Yamaha MotoGP, Franco Morbidelli, również będzie miał na niego oko, ponieważ w 2023 roku będzie musiał zrobić kilka kroków naprzód.
Deszcz sprzymierzeńcem, ale czy wystarczającym?
W 2022 roku KTM odniósł oba zwycięstwa na mokrej nawierzchni. Wspaniałe osiągi i punkty, ale austriacka fabryka jest tutaj, aby wygrywać niezależnie od pogody i jeśli uda im się zrobić krok naprzód z maszyną, wiemy już, że Brad Binder wyciągnie każdą kroplę potencjału z motocykla. A teraz ma nowego kolegę z drużyny.
Jack Miller wygrał na dwóch innych maszynach w najwyższej klasie i wygrał z KTM w Moto3. To ekscytująca perspektywa widzieć go rozpoczynającego nową przygodę w Red Bull KTM, a już miał szeroki uśmiech po pierwszym posmakowaniu RC16 w Walencji. Pol Espargaro był kolejnym szczerym uśmiechem na teście w Walencji, a jego doświadczenie powinno być atutem projektu RC16, ponieważ również współpracuje z GASGAS Factory Racing Tech3.
Duże aspiracje Aprilii
Choć było wspaniale, to pojedyncze zwycięstwo w Grand Prix 2022 to za mało dla Aprilii. Po walce o tytuł, która trwała do końca sezonu, Aleix Espargaro chce walczyć o jeszcze więcej w 2023 roku, a jego kolega z drużyny, Maverick Viñales, chce go w tym wyprzedzić.
Teraz mamy cztery Aprilie jako drugie pole RNF, pilotowane przez Miguela Oliveirę i Raula Fernandeza. Pozycja Oliveiry była jasna w klasach Grand Prix, a teraz jest on na początku zupełnie nowej przygody – już na testach w Walencji prezentował się wysoko w klasyfikacji. Tymczasem Raul Fernandez ma nowy start po tym, jak obietnica rekordowego debiutanckiego sezonu w Moto2 zmieniła się w trudniejszy debiutancki sezon w MotoGP. Teraz czas pokazać, na co go stać.
Źródło. materiały prasowe serii
Comments