Nowy szef ekipy Hyundaia w WRC, Cyril Abiteboul, planuje nietypowe podejście do zarządzania zespołem podczas Rajdu Szwecji. Francuz, będący wcześniej szefem zespołu Renault F1 Team, chce wdrożyć w WRC dobre praktyki z Formuły 1, skupiając się na inżynierii.

Były szef Renault F1 Team dopiero stawia pierwsze kroki w świecie WRC. Rozpoczynający się dziś Rajd Szwecji jest dopiero drugim eventem (po styczniowym Rajdzie Monte Carlo), a Abiteboul już ma głowę pełną pomysłów. Jak przyznaje Francuz, już udało mu się zidentyfikować obszary, które wymagają w zespole poprawy.

Abiteboul stawia na komunikację

Jednym z kluczowych, początkowych celów Abiteboula jest poprawa sposobu komunikacji zespołu. Nie chodzi wyłącznie o interakcję z kierowcami, ale także całościowo o proces podejmowania decyzji. Francuz spędził większość swojej kariery pracując w Formule 1, w zespołach Caterham i Renault. To właśnie dlatego wierzy, że podejście w stylu F1 w tym obszarze przyniesie korzyści zarządzanej przez niego ekipie w WRC.

Podczas gdy Abiteboul mówi, że zmiany w ten weekend nie są „rewolucją”, jego długoterminową ambicją w kontekście zespołu jest skupienie się bardziej na inżynierii. Jednocześnie Francuz zaznacza, że zamierza się skupić także całościowo na przyszłości Hyundaia w sportach motorowych. Podkreśla jednak, że zespół nie potrzebuje rewolucji, a on sam ze względu na swoje doświadczenie nie ma kompetencji do jej przeprowadzenia. Mowa raczej o kilku drobnych zmianach, myśląc zarówno krótkoterminowo, jak i długofalowo.

Zobacz także: Rajd Szwecji – harmonogram, lista startowa, gdzie obejrzeć?

Inżynieria rodem z F1 przepisem na sukces?

„Formuła 1 imponuje swoim systemem dowodzenia i ilością informacji, które musimy przetrawić w bardzo krótkim czasie” – podkreśla Abiteboul. „Myślę, że tutaj jest trochę inaczej, ale są pewne rzeczy, które możemy przenieść z F1 do tego świata. Właśnie to zamierzam zrobić w ten weekend”.

„Może to oznaczać, że kierowcy będą mieć nieco więcej obowiązków inżynieryjnych niż medialnych. W rajdach dni są długie i kontakt z kierowcami jest bardzo mały. Widzimy, że borykamy się z ustawieniami, a wyniki rajdu niekoniecznie odzwierciedlają efekty naszej pracy. Moim zdaniem musimy być silniejsi z inżynieryjnego punktu widzenia. To będzie centrum programu. Chcę mieć trochę bardziej systematyczny sposób działania.

Wprowadzone przez Cyrila Abiteboula zmiany to nie jedyna innowacje, jakie czekają zespół Hyundaia w WRC. Ekipa będzie mieć podczas Rajdu Szwecji nowego kierownika zespołu, którym został były szef teamu – Tolga Ozakinci.

Źródło: Motorsport.com, fot. Hyundai Motorsport


Podobają Ci się tworzone przez nas treści? 🤔
Możesz się odwdzięczyć, stawiając nam wirtualną kawę! ☕


Postaw mi kawę na buycoffee.to

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *