Ott Tänak, rozpoczął sobotni Rajd Szwecji na drugim miejscu, 4,6 sekundy za czołowym Irlandczykiem i kierowcą Hyundaia, Craigiem Breenem. Estończyk zyskał niesamowitą przyczepność, co wystarczyło, aby zdegradować Craiga Breena w sobotni wieczór i objąć pozycję lidera przed ostatnim dniem zmagań.

Ott Tänak rozpętał nocne szaleństwo w sobotę podczas Rajdu Szwecji, degradując Craiga Breena na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej i awansując do niedzielnego trzyetapowego finału. Duet od samego początku wymieniał się najlepszymi czasami w ciągu najdłuższego dnia rajdu, ale to Breen utrzymywał marginalną przewagę w połowie zmagań.

W miarę jak zaśnieżone drogi stawały się coraz bardziej wyboiste po kolejnych przejazdach, a słońce zachodziło za horyzont, Tänak zaczął zmniejszać swoją stratę do rywala z Hyundai Motorsport – przyjeżdżając na start przedostatniego odcinka w Sävar zaledwie pół sekundy później niż Breen, który stracił sporo czasu przez rozwarstwioną oponę.

Ott Tänak liderem po drugim dniu Rajdu Szwecji 2023

Ott Tänak w nocnych warunkach zaprezentował się świetnie, a międzyczasy pokazały, że jest na dobrej drodze do wyprzedzenia Breena o około 10 sekund. Jednak nastąpił kolejny dramatyczny zwrot akcji i Estończyk napotkał prawie identyczne problemy z oponami jak jego przeciwnik – ale mimo to udało mu się poprawić czas Irlandczyka o 2,8 sekundy i przejąć prowadzenie.

Na kolejnym odcinku Tänak znów był szybszy, ponieważ Breen narzekał na problem z systemem hybrydowym podczas ostatniego odcinka Umeå. Ukończył 8,6 sekundy za aktualnym liderem, dając podwaliny pod pierwsze zwycięstwo M-Sport Forda od ponad roku.

„To był dzień pełen wyzwań.” — przyznał Tänak, kierowca Forda Pumy. „Mieliśmy wszystko zaplanowane na ostatnie dwa etapy – zachować opony i zdążyć na czas – ale potem je straciliśmy i musieliśmy przejechać ostatni etap bez kolców na jednej oponie. Nigdy nie jest komfortowo, dopóki się nie ukończy odcinka. Musimy dotrzeć do mety”.

Esapekka Lappi odpadł po tym, jak wyjechał szeroko na zakręcie podczas OS13, zakopując swojego Hyundaia w zaspie śnieżnej. Wypadek Fina otworzył drzwi Thierry’emu Neuville’owi i Kalle Rovanperä do walki o ostatnie miejsce na podium. Rovanperä, jadący Toyotą GR Yaris, utrzymywał przewagę do późnych godzin nocnych, ale na ostatnim etapie ustąpił miejsca Neuville’owi z Hyundaia, gdy jego opony się zużyły. Parę dzieliło 3,8 sekundy na koniec etapu, a Neuville stracił tylko 15,1 sekundy do Breena.

Elfynowi Evansowi brakowało pewności siebie za kierownicą swojego Yarisa, przez co ukończył za wspomnianą parą o ponad pół minuty dalej. Pierre-Louis Loubet przywiózł swoją Pumę do mety na szóstym miejscu, wyprzedzając lidera WRC2 Olivera Solberga, który prowadzi w swojej kategorii. Ole Christian Veiby, Sami Pajari i Nikolay Gryazin uzupełniają dalsze miejsca tabeli. Michał Sołowow i Maciej Baran zajmują 22. miejsce i prowadzą w klasie WRC Masters Cup z przewagą ponad 8 minut.

Trzy odcinki tworzą niedzielny finał. Przejazdy jeden po drugim w Västervik (26,48 km) są pierwsze, następnie kolejny przejazd przez Umeå (10,08 km) gdzie będzie dodatkowo punktowany Wolf Power Stage.

Klasyfikacja po sobotnim etapie

Ott Tänak liderem po drugim dniu Rajdu Szwecji 2023
Ott Tänak liderem po drugim dniu Rajdu Szwecji 2023

Źródło: Red Bull Content Pool


Podobają Ci się tworzone przez nas treści? 🤔
Możesz się odwdzięczyć, stawiając nam wirtualną kawę! ☕


Postaw mi kawę na buycoffee.to

Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *